Geoblog.pl    rickarambo    Podróże    historyjki o Paryżu    nuit blanche, czyli jak się bawić kulturalnie na ulicy

nuit blanche, czyli jak się bawić kulturalnie na ulicy

Francja
Francja, Paris

Wczoraj wielkie święto artystyczne w Paryżu - a najlepsze jest to, że dla każdego! Siatka wydarzeń grubo utkana, skupiona wokół Hotel de Ville i Pigalle. Tłumy, masy, fale ludzkie przepływały przez drogi i uliczki! Takiego natłoku nie widziałam dawno! Na ulicach korki jak w godzinach szczytu, wszyscy sie denerwują, wrrr, ja też jadąc na rowerze miałam żyły na wierzchu!
Wracając do wydarzeń przyjemnych - mnóstwo atrakcji otwartych aż do 7 rano i wszystko za darmo. Trzeba tylko poświęcić swój czas bo popularność wydarzenia nie mieści się w obiektach i zawsze trzeba odstać swoje przed wejściem. Zobaczyłam ćwiartkę z tego co chciałam, a i tak wróciłam do domu o 2 w nocy absolutnie wykończona. Był Mirosław Bałka z "chińska instalacją" jak nazwał Alberto plastikowe, tanie tuby skręconego plastiku odbijające światełka. Dodatkowo wyświetlono film z sarenkami „Bambi”na trawie obozu koncentracyjnego, na dziedzińcu obok projekcji ulokowała się grupka polaków przyjaźnie rozmawiających :) groupies polskiego artysty!?!
Ominął mnie niestety fioletowy sztuczny, ale prawdziwy (tzn. morky) fioletowy deszcz Pierra Ardouvin. Kolejka na kilka godzin mocno mnie zniechęciła. Nie byłam też na parkiecie stworzonym przez Melanie Manchot tam tancerze mieli bezprzewodowe słuchawki i tańczyli jak im się chciało. No i wielka gwiazda Christian Boltanski, ale podejrzewam, że kolejka była jeszcze większa niż w innych miejscach. Mimo tych porażek to widziałam mnóstwo ciekawych, sympatycznych i dziwacznych akcji – performenców na mieście! Paryż był wczoraj na niezłym odlocie, wszyscy zwariowali!